Naakt verkopen …

Monique van lieshout | mrs.Linq | Business Assistance | Financial Management
*** Lanceren – oftewel: hoe trek ik optimaal de aandacht van mijn doelgroep ***

Moet ik daarvoor in mijn blootje op een billboard? Een act in het circus leren? Zendtijd op de radio kopen? Me suf betalen aan advertenties bij Mark Zuckerberg?

Veel marketinggoeroes vertellen ons dat het gaat om: het kennen van je doelgroep, aansprekende content creëren en consistent (= met regelmaat) posten. Zeker als je nieuwe dingen onder de aandacht wilt brengen. Maar – nu je dit weet – waar ga jij beginnen?

De start van een nieuwe promotie-actie

Okay, kijk even met me mee. Jij hebt een nieuw product. Je bent hier mega enthousiast over. En het is dé oplossing waarmee jij jouw doelgroep gelukkig gaat maken. Nou kan je natuurlijk besluiten om uit enthousiasme dit direct de wereld in te slingeren. Hoe, waar, wat, wanneer: daar hou je helemaal geen rekening mee. Je wilt dit NU wereldkundig maken.

Wist je dat je daarmee een heleboel kansen op extra productverkoop verspeelt?

Wat deed jij eergisteren eigenlijk?

Als je optimaal de aandacht van jouw doelgroep wilt krijgen, dan had je eergisteren moeten beginnen met promoten. Ja. Lees deze zin nog maar een keer, hahaha…
Elke vorm van lancering gaat door dezelfde vier (4, four, quatre, cuatro) fases heen. Oftewel: er zijn handige actiepunten die je eergisteren, gisteren, vandaag en morgen kan uitvoeren. Zodat je een succesvolle lancering beleeft. En wie wil dat nou niet?
Of promoot jij enkel voor de lol en zonder doel? Lijkt me toch van niet hè. Als ondernemer wil je je tijd zeker niet verkwanselen. Verkopen wil je!
(Goed gezien trouwens: er zijn ook verschillende vormen van lanceren, maar daarover later meer. Nu eerst nog even over de juiste planning.)

Benut alle kansen (op lanceren) die zich voordoen

Onthoud: je hebt als je lanceert vier!!! (4, four, quatre, cuatro) KANSEN. Dat zijn opeenvolgende periodes om bij jouw klanten in ‘the picture’ te komen. En ze te plezieren met jouw oplossing. Gebruik daarom al deze fases:

  1. pré-pré lancering
  2. pré lancering
  3. lancering
  4. post lancering

Dus. Je hoeft niet naakt (als je dat niet wilt, maar ik hou je niet tegen). Je hebt niet per definitie grote advertentiebudgetten nodig voor radio, tv of andere media (kan wel, maar dan moet je niet bij mij zijn). Ook hoef je niet te balanceren op de trapeze in de nok van de circustent (ik ben ook niet zo lenig).

Wat betekenen deze fases van lancering?

Een lancering is eigenlijk best simpel uit te voeren. Je begint met 1. Opwarmen. Dan volgt 2. Waarde geven. Daarna 3. Jouw aanbod delen. En je sluit af met 4. De persoonlijke follow-up. Voor elke fase trek je minimaal zo’n 5 tot 7 dagen uit.

Opgelucht?

En, wil je meer weten over Lanceren Zonder Hoofdpijn? Volg mij de komende tijd op social media (Insta: @mrs.linq, Facebook: Mrs. LinQ en LinkedIn: @moniquevanlieshout). Ik ga nog heel veel nuttigs met jou delen.

Want het is mijn missie om jouw bedrijf en omzet te helpen groeien. Als business assistant help ik ambitieuze, groeiende ondernemers met (online) lanceren.

Direct contact!

Wil je op het volgende deel niet wachten, maar NU direct kort met mij sparren over jouw eerstvolgende lancering? Stuur mij dan een Whatsapp-bericht via de groene knop op deze webpagina. Of vul het contactformulier in, zodat ik per e-mail even met je meedenk. Je bent welkom!!

PS Nee, niet aarzelen. Stel je vragen gewoon. IT’S FOR FREE… Let’s connect.

 

 

[/et_pb_text][/et_pb_column] [/et_pb_row] [/et_pb_section]

Geef een antwoord

*

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.